[2022 야탑고 1학년] 영어부교재 - EBS 올림포스 영어 독해의 기본 2

[2022 야탑고 1학년] 영어부교재 - EBS 올림포스 영어 독해의 기본 2

 

TEXT

Unless students have this relationship explained to them, / some may understandably visualize the molecule / as just a round object / while others may think of / it as a moving elastic sphere. 

만약 학생들이 관계를 (교사에 의해) 자신들에게 설명되게 하지 않으면, / 몇몇 학생들은 당연하게도 분자를 시각화하고, / 단순히 둥근 물체로 / 다른 학생들은 생각할지도 모른다. / 그것을 움직이는 탄성력 있는 구체로 

visualize(시각화하다): to form a mental image

think of  A as B = regard A as B = look upon A as B

 

That is, / they may pay more attention / to the analogy’s structural attributes / and too little attention / to the interaction effects. 

, / 학생들은 아마도 많은 주의를 기울일 있고, / 유추의 구조적 특성에 / 매우 적은 주의를 기울일 있다. / 그것의 상호 작용 효과에 대해서는 

a characteristic = a attribute = a property= a feature

 

기출 빈칸추론

Teaching with analogies is used to enhance students' learning the structure of scientific concepts: however, the interplay of their components may not be definitely addressed to students unless it is explained to them.

 

만약 학생들이 관계를 (교사에 의해) 자신들에게 설명되게 하지 않으면, 몇몇 학생들은 당연하게도 분자를 단순히 둥근 

물체로 시각화하고, 다른 학생들은 그것을 

움직이는 탄성력 있는 구체로 생각할지도 

모른다. , 학생들은 아마도 유추의 구조적 특성에 많은 주의를 기울일 있고, 

그것의 상호 작용 효과에 대해서는 매우 

적은 주의를 기울일 있다. 

 

아래 문장에서 틀린 곳을 찾아 고치고 빈칸은 채우시오.

I____ students don't have this relationship explained to them, some may understandably ______ the molecule as just a _________ while others may think of it as a__________. That is, they may pay less attention to the analogy’s ___________ and too more attention to the_____________.

댓글

Designed by JB FACTORY